Як вирішити питання із запізненнями співробітників?

Багато людей думають, а можна навіть сказати, що "так прийнято вважати", що запізнення співробітників на роботу - це наслідок їхнього невміння управляти своїм часом.

Однак тренер з управління часом, власниця студії керування часом "BogushTime" Людмила Богуш у своєму блозі стверджує, що це ілюзія, а проблема з пунктуальністю - це, насправді, проблема мотивації.

Мотивація - це показник залученості людини в те, що вона робить. Про що говорить запізнення співробітника? За словами Богуш, це означає, що він попросту не хотів прийти вчасно. "Бути на роботі вчасно для нього не так важливо, як зробити якісь свої хатні справи. Тому, якщо людина увесь час спізнюється, потрібно зрозуміти, що вона відчуває стосовно своєї роботи. Адже коли в співробітника "очі палають" - він приїжджає заздалегідь, він думає, що зробити, щоб не спізнитися. І жодна пробка його не зупинить", - стверджує експерт.

Запізнення - проблема вибору, це питання особистих пріоритетів людини. Богуш наводить два приклади: "Один мій знайомий нещодавно поскаржився, що він витрачає на дорогу дві година, тому що стоїть в пробках. "Добре, а чому ти не їдеш на метро?" - запитала я його. "Ой, метро - це жах, там спекотно/холодно, багато людей, неприємно пахне" і так далі. Я не буду його засуджувати за цей вибір. Але зрозуміло: для цієї людини комфорт важливіший за втрачений часу", - робить висновок тренер з управління часом.

А ось інший випадок: "Нещодавно я спілкувалася з одною жінкою, яка була волонтером у громадському проекті та відповідала за групу людей. Коли вона їхала на зустріч зі своїми "підопічними", вона потрапила в зовсім моторошну пробку. Що ж вона зробила? Вона залишила машину, пішла в метро, проїхала пробку, потім вийшла та зловила таксі. І приїхала вчасно. Виявляється, все можливе. Вона стояла перед вибором, що для неї важливіше: машина, на якій можна їхати повільно, але з комфортом, і за якою доведеться потім вертатися, або люди, які на неї чекають. Вона вибрала людей", - зазначає Богуш.

Як вирішити проблему запізнень? Що зробити керівникові, у якого постійно спізнюється співробітник? Богуш рекомендує: необхідно запитати в підлеглого, чому йому не хочеться тут працювати. Поговорити, дізнатися, що його не влаштовує в цій роботі, чим йому ця робота не підходить.

Буває так, що людина дійсно не вміє розрахувати свій час, не вміє організовувати себе. У такому випадку експерт рекомендує допомогти співробітникові. "Можете провести з ним "коучинг": ставлячи навідні запитання, допомогти підлеглому знайти рішення цих ситуацій. Чим ти займаєшся до виходу на роботу? Як ти це робиш? Скільки часу витрачаєш? І так хвилина за хвилиною. У такий спосіб можна легко визначити, де втрачається час, і знайти рішення. Якщо людина сама хоче знайти вирішення проблеми, вона піде вам назустріч", - розповідає Богуш.

Якщо ж у відповідь ви чуєте купу контраргументів, чому це зробити не можна, то, на думку експерта, можливо, варто подумати про заміну цього співробітника. "Але тут важливо оцінити його продуктивність: якщо людина виконує всі свої обов'язки добре та дає потрібний результат, то дайте йому спокій", - радить експерт.

"Можливо, потрібно дати такому співробітникові вільний графік: коли немає чітких обмежень за часом початку й закінчення робочого дня, але є чіткий обсяг роботи, що він повинен зробити в певний строк. Але це залежить від того, яка в цієї людини робота: чи належна він приймати клієнтів у певний час тощо. Якщо охоронець повинен вранці вчасно відкрити ворота, то тут вільний графік, звичайно, не підійде", - розповідає Богуш.

"Чого не можна робити - не можна нескінченно прощати запізнення. Перший раз простити можна, але на другий раз уже потрібно висловлювати письмову догану. Пам’ятайте, пунктуальність співробітника - проблема, насамперед, мотивації, і в першу чергу потрібно розбиратися саме зі ставленням підлеглого до роботи", - резюмує експерт.

Джерело: http://blog.liga.net/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад