Як проявляти ініціативу правильно

Думайте, спостерігайте, кажіть

У посадових інструкціях пункт «зобов'язаний проявляти ініціативу» відсутній. Дійсно, це ж не функція і не професійний навик. А показник того, що людина в змозі діяти самостійно. Він вказує на прагнення працівника поліпшити виробничий процес, навіть якщо його про це не просять.
Можливо, під час роботи ви стикаєтеся з побутовими нюансами, які вас не влаштовують, кажіть про них. З'явилися ідеї, як зробити щось краще, затративши менше коштів (часу, фінансів, людей), озвучуйте їх. Впевнені, що ваша рекламна кампанія прославить певний бренд або компанію в цілому, пропонуйте.


Дійте в рамках повноважень
Доречність ініціативи визначається посадою ініціатора, його роллю в компанії та розумінням, що в ній взагалі відбувається.

Чого очікує, наприклад, глава банку від касира? Щоб він точно і швидко виконував свою роботу, не допускаючи помилок. А ось для деяких професій ініціатива просто must have. Інертний бренд-менеджер, журналіст, піарник, інженер або менеджер із продажу стає неефективним і підлягає заміні. Ви ж цього не хочете?


Що може зробити ініціативу недоречною:
Некомпетентність беріться за виконання завдання, якщо впевнені, що у вас достатньо необхідних знань і досвіду.
Слабкі аргументи пропонуйте ідею тільки, якщо знаєте, для чого компанії потрібно те чи інше нововведення, як будете досягати поставленої мети.
Несвоєчасність перш ніж виступити з ініціативою, прорахуйте вигоду, яку отримає фірма сьогодні, а не в ефемерному майбутньому.

Озвучуйте ідеї в потрібному місці та потрібним людям
До ініціативних працівників керівники ставляться по-різному. На формування ставлення впливає форма власності підприємства, корпоративна культура, особисте бачення глави компанії, особливості колективу.
Наприклад, якщо ви державний службовець (йдеться не про депутата або публічного політика), то зробити навіть маленьку революцію у вашій сфері дуже складно. В таких організаціях існують непорушні внутрішні правила, традиції, регламент і панує сувора субординація. Та й людина, якій ви хочете розповісти про свої плани, відділена приймальнею, секретарем або помічником, і всі ваші ідеї ризикують застрягнути. Але ніхто не забороняє спробувати.
Як показує практика, в приватних компаніях нововведення, навпаки, вітається. Особливо молоді структури, які освоюють перспективні напрямки ринку (IT, Інтернет, продажі), впроваджують програми підтримки ініціатив, які не тільки дають можливість кожному співробітнику показати свою залученість у процес, а й отримати додатковий дохід.


Продумайте суть ініціативи, її презентацію
Перед візитом до керівника підготуйте розгорнуту усну або письмову презентацію ваших ідей про розвиток компанії або удосконалення роботи ділянок, які погано налагоджені. Не полінуйтеся додати цифри, продумайте аргументи, які доводять позитивний результат нововведення, і список кроків, за якими буде реалізовуватися ініціатива. З такою доказовою базою у вас є шанс бути почутим.


Беріть на себе відповідальність
Якщо ваша ідея була сприйнята начальством, будьте готовими взяти на себе відповідальність за її виконання. Це продемонструє ваш інтелект і рівень професійного розвитку, підвищить ступінь довіри до вашої персони з боку керівництва.
Не бійтеся негативного досвіду, якщо колись у минулому ваша ініціатива була відкинута. Втілюйте корисні ідеї та беріться за нові. Адже проактивна людина це людина з високим кар'єрним потенціалом. Бажаємо, щоб ваша відповідальна, доречна, успішна ініціативність допомагала працювати і будувати кар'єру.


https://www.work.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад