Нетворкінг, або як знайти 5 тисяч друзів

Якщо в нашій країні допомогу знайомих і друзів називають блатом і користуються нею як обмеженим ресурсом, то на Заході це явище отримало назву «нетворкінг», і воно набагато краще пристосоване для ведення бізнесу.
Якщо спрощено, то нетворкінг - це створення своєї власної мережі для спілкування та обміну досвідом, що складається з друзів, знайомих, знайомих ваших друзів, друзів ваших родичів тощо. Здавалося б, всі люди на планеті займаються нетворкінгом: вони постійно знайомляться, зав'язують дружбу, знаходять своє кохання. Але якщо зазвичай коло ваших знайомих перебуває у сфері особистісних інтересів, то нетворкінг - це створення кола спілкування для успішного ведення бізнесу.

Поради американського маркетолога та бізнес-тренера Кейта Феррацці, автора книг і «Ніколи не їжте поодинці, й інші правила нетворкінгу»:
Потрібно знаходити друзів, а не зв'язки. «Для того щоб ця система почала працювати, треба насамперед припинити вести взаємні підрахунки добрих справ, - каже Кейт Феррацці. - Не можна побудувати мережу взаємовигідних відносин, зберігаючи своїх знайомих тільки для себе. Чим більшій кількості людей ви допоможете, тим більше підтримки отримаєте натомість. Це схоже на Інтернет: чим більше людей отримують до нього доступ і користуються ним, тим багатшою та ціннішою стає ця мережа».
Власна мережа ділових контактів є основним ключем до успіху. Маючи при собі велику базу контактів, ви завжди зможете розраховувати на допомогу, причому в будь-яких справах і будь-яких сферах бізнесу. Поради з юридичних питань, консультації з ведення бізнесу, допомога в оформленні різних паперів - все це можна отримати, лише набравши потрібний номер з телефонної книжки. Однак автор книги переконаний в тому, що головне правило нетворкінгу - віддавати потрібно більше, ніж отримуєш. І тут нетворкінг розкриває свою головну перевагу: якщо ви не можете безпосередньо допомогти людині, яка попросила вас про допомогу, то завжди зможете поділитися з нею контактами інших людей, які або допоможуть, або так само порадять корисну людину. Така розвинена мережа неодмінно дозволить вам знайти потрібний контакт і вирішити проблему.
Вам ніколи не доведеться нудьгувати. Ви весь час дізнаєтеся щось нове про себе та інших людей, про бізнес і навколишній світ.
Кар'єра, побудована на зв'язках, корисна і компанії, в якій ви працюєте, бо вона теж отримує вигоду з вашого зростання. Люди, які спілкуються з вами, спілкуються і з вашою компанією.
Коло знайомств, що надає вам підтримку і відкриває безліч можливостей для розвитку, дуже важливе у сучасному світі. Нашою головною валютою стає інформація, тому розгалужена мережа знайомств - найнадійніший шлях для успішної кар'єри.

Як знайти друзів
Припустимо, ви зважилися створити свою власну мережу контактів або ж значно її розширити. Основна проблема полягає в тому, що далеко не кожна впливова людина потребує дружби з вами. Тому ваша основна мета - переконати співрозмовника в тому, що не він потрібен вам, а ви потрібні йому. Як це зробити? Кейт Феррацці дає безліч корисних порад, як досягнути результату максимально швидко.
Прийміть рішення і займіться його реалізацією. Знайомство з новими людьми - не такий вже простий процес, як могло б здатися. У когось є проблеми з комунікаціями, у когось - з дикцією, хтось же вважає, що непрезентабельно виглядає. Але треба з чогось починати, тому розробіть особистий план: зобов'язуйтеся щодня знайомитися з однією новою людиною. Причому не важливо, де і з ким: на роботі, в барі, в спортзалі. Набравшись досвіду, ви зможете збільшити «навантаження».
Заводьте нові знайомства постійно. «У людей склалося абсолютно неправильне уявлення, що заводити знайомства потрібно тоді, коли вам щось знадобилося (наприклад, робота), - пише Кейт Феррацці. - Насправді слід обзаводитися колом корисних зв'язків, помічників і друзів задовго до того, як у вас виникне в них необхідність. Викиньте з голови образ зневіреної людини, яка збирає всі візитні картки і гарячково кидається між різними зборами в надії відшукати собі якесь місце роботи».
Удача любить підготовлених. Якщо ви хочете познайомитися з певною людиною і додати її до списку своїх друзів, то слід провести серйозну підготовчу роботу. Дізнайтеся, чим конкретно вона займається (а не тільки її посаду), в яких місцях вона любить бувати, де вважає за краще обідати, яке хобі у неї є, за яку футбольну команду вона вболіває. Інтернет дозволяє швидко дізнатися всі ці факти. Володіючи певними знаннями про людину, вам буде простіше знайти точки дотику та налагодити діалог при першій зустрічі.
Будьте корисним людині. Під час першої розмови пам'ятайте, що ви не повинні розповідати співрозмовнику, який ви хороший. Ваш новий знайомий протягом першої хвилини розмови повинен зрозуміти, що це ви йому потрібні, і рано чи пізно ваша допомога може виявитися корисною. Розкажіть про те, які переваги він отримає, зав'язавши з вами знайомство. Безумовно, про це слід говорити вкрай делікатно.
Дбайливо ставтеся до контактів. Всі телефони, адреси та електронна пошта ваших друзів - це ваш капітал. А будь-який бізнесмен вам скаже, що капітал важливо не тільки заробити, але і зберегти. Купіть гарний електронний записник, куди ви будете записувати абсолютно всі контакти. Час від часу переносьте дані з книжки в свій комп'ютер, оскільки будь-яка техніка має властивість ламатися. Найважливіші контакти заносьте до книги - при дбайливому ставленні вона прослужить вам не один десяток років. Крім адрес і телефонів, фіксуйте та інші дані про вашого друга: його хобі, захоплення, сімейний стан тощо. Повірте: після того як список ваших контактів перевалить за першу тисячу, ви вже насилу будете згадувати, хто чим займається.
Перетворюйте «холодні» дзвінки на «теплі». «Холодний» дзвінок - це дзвінок, якого ніхто не чекає, відповідно і ставлення до того, хто телефонує, буде, швидше за все, теж прохолодним. Однак часом знайомство з людиною потрібно завести саме по телефону, і, щоб ваш дзвінок виявився успішним, краще підготуйтеся заздалегідь. Відшукайте людину, у якої є вихід на вашого співрозмовника, нехай навіть через десяток-другий знайомих. Попросіть її заздалегідь сповістити потрібну вам персону про ваш дзвінок, тоді результати бесіди будуть значно кращими. «Якщо ви телефонуєте за дорученням президента, то я гарантую вам, що будь-який зануда на іншому кінці дроту вас уважно вислухає, - пише Феррацці. - Посилання на відому співрозмовникові особу або організацію дуже допомагає подолати його первісну настороженість».
Ну і, звичайно ж, ніколи не їжте наодинці. Завжди беріть на обід своїх друзів, кличте своїх нещодавніх знайомих, з якими ви ще не встигли поговорити, призначайте ділові зустрічі за ланчем. «Я вважаю, що обіди та вечері дають унікальний шанс завести бесіду, - каже Кейт Феррацці. - У ці моменти люди зазвичай відкриті та налаштовані на вільне спілкування». Якщо ви приємний співрозмовник, то спільний обід або вечеряю - чудова можливість завести нові ділові відносини або справжню дружбу.

rabota.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад