Як не погодитися з начальством?
Навіть якщо зазвичай ви з керівником ладнаєте, розбіжності неминучі. І це нормально: керівництво не любить підлабузників. Керівникові є цікавою думка підлеглих. Наполеон Бонапарт якось сказав: «Боятися треба не тих, хто не згоден з вами, а тих, хто не згоден з вами, та боїться вам про це сказати».
Але що робити, якщо конфлікт із керівництвом викликаний низкою проблем, а не просто розбіжністю? Як діяти, якщо з вашим керівником дійсно складно спілкуватися? Роберт Поузі, незалежний директор у чотирьох компаніях, старший викладач Гарвардської бізнес-школи, у своїй книзі «На піку можливостей» виявив декілька типів складних в спілкуванні керівників і надав конструктивні рекомендації, як з ними взаємодіяти.
Мікроменеджер
Це керівник, який прагне контролювати кожен крок підлеглих, приймає всі рішення щодо проекту, замість того, щоб дати людям свободу дій. На жаль, більшість таких керівників не бачать себе з боку. Багато мікроменеджерів підсвідомо бояться послабити контроль, оскільки вважають, що співробітники неодмінно нароблять помилок. Ви можете допомогти керівнику позбутися цього страху - постійно доповідайте йому про те, як йдуть справи. Не чекайте, що він сам прийде та про все спитає. Щодня відправляйте йому електронного листа зі звітом про виконану роботу і ваші подальші дії. Це переконає керівника в тому, що ситуація під контролем.
Недбалий керівник
Існує й повна протилежність мікроменеджерам. Такі керівники взагалі не дають вказівок. У критичних ситуаціях іноді здається, що вони ігнорують підлеглих. У результаті ті намагаються вгадати, чого ж хоче керівник. Щоб вирішити цю проблему, потрібна наполегливість. Якщо вам доручили проект з неясними цілями, відразу ж попросіть надати докладні пояснення. Не виходьте з кабінету керівника та не вішайте слухавку доти, поки не одержите чітку відповідь на питання. Якщо керівник, як і раніше, вас ігнорує, пошукайте в компанії іншого наставника, який зможе координувати вашу роботу.
Жорсткий керівник
Жорсткий керівник, який ображає своїх співробітників, - можливо, найгірший тип складного в спілкуванні керівника. Він постійно принижує співробітників і кричить на них, тим самим породжуючи страх. Такій поведінці немає виправдання. Але жорсткі керівники бувають у будь-якій компанії. Щоб навчитися взаємодіяти з ними, доведеться змиритися з тим, що вони часто втрачають самовладання. Ви тут ні при чому, їхня поведінка - наслідок їхніх власних проблем, які ви вирішити не можете. Якщо конфлікти стають регулярними та вам вже не до жартів, доведеться відверто поговорити з керівником про його поведінку. Якщо вам пощастить, ви зумієте переконати керівника в тому, що він веде себе неввічливо. Якщо ви будете говорити спокійно й у справі, він, можливо, все зрозуміє та зміниться.
На жаль, багато жорстких керівників діють свідомо. Вони будуть пригнічувати вас доти, поки не зустрінуть опір, - у цей момент вони зазвичай відступають. Щоб досягти успіху в спілкуванні з таким керівником, потрібно твердо стояти на своєму. Наполягайте на шанобливому ставленні до себе. Наведіть конкретні приклади впливу його поведінки на вашу роботу й його неприпустимих вчинків. У будь-якому випадку зберігайте спокій - агресія тут не допоможе. У будь-якому випадку при виникненні розбіжностей з керівником визнайте його право на прийняття остаточного рішення, покажіть, що ви зацікавлені в успіху, та запропонуйте альтернативні варіанти.
- Вам доручили проект, але обмежили ресурси. Необхідно подумати, скільки людей та коштів знадобиться на кожному етапі. Спробуйте знайти альтернативні варіанти, наприклад, зменшити обсяг проекту (скоротити окремі етапи) або найняти тимчасового штатного співробітника у ваш відділ.
- Вам доручили ще один великий проект на додаток до існуючого. Слід проаналізувати навантаження, обговорити його з керівництвом і попросити визначити пріоритети. Можливо, низькопріоритетний проект можна завершити пізніше або скасувати зовсім.
- Вас попросили розробити новий продукт або послугу, які, на ваш погляд, приречені на провал. Ви повинні представити об'єктивні дані, які вказують на те, що продукт або послуга поступаються пропозиціям конкурентів, або пояснити, чому нова пропозиція не зацікавить клієнтів. За можливості запропонуйте керівникові альтернативні варіанти з більш високими шансами на успіх.
Ніколи не зліться та не проявляйте агресію, не сумнівайтеся в інтелектуальних здібностях або чесності вашого керівника. Уявіть факти на підтримку вашої позиції та запропонуйте способи спільного вирішення конфлікту.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5685
5001
116
5
132
7
115
1
Робота в Великій Олександрівці
122
3
117
2
115
3
184
27
143
18
111
3
113
3
120
7
199
31
113
3
353
83
114
4
115
5
169
14
136
14
117
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Херсоні складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 12175 грн.
Hitjob.ks.ua
- 7848 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...