5 типів начальників: правила взаємодії з ними
Спільна мова з керівником є одним з найважливіших критеріїв успішної та комфортної роботи. Але як зрозуміти, як поводити себе з начальником, якщо кожна людина має свої особливості та примхи?
Перше, з чим слід змиритися, - це те, що ви не зможете змінити начальника. Тому візьміть курс на те, щоб зрозуміти його та підлаштуватися під особливості характеру або формату ведення справ. Сьогодні можна виділити 5 основних типів керівника, які найчастіше зустрічаються в сучасному світі бізнесу. В залежності від моделі поведінки психологи виділяють "Усезнайку", "Джокера", "Хазяїна", "Діяча" та "Серденько". До кожного з них потрібен особливий підхід і розуміння.
Як вести себе з начальником "Усезнайка"
Досить поширений тип керівника, якому просто необхідно завжди відчувати свою перевагу над підлеглими. Через його надсамовпевненість навколишні просто не розуміють, як такій людині вдалося домогтися успіху в кар'єрі. І досить часто це нерозуміння породжує "перемивання кісточок". Така людина не терпить критики й моментально записує вас у вороги, якщо почує невтішний відгук у свій бік.
Що робити: щоб знайти спільну мову з "усезнайкою", дозвольте йому відчувати себе вашим наставником і головним порадником. Замість того щоб сперечатися з ним або доводити недоречність його рішення, спробуйте використовувати пораду, що підкреслює його позицію. Попросіть допомоги, висловіть повагу, пропустите повз вух різке безпідставне зауваження. В результаті ви уникнете конфлікту й отримаєте потрібний результат.
Як вести себе з начальником "Джокером"
До них відносяться начальники, які обожнюють бути в центрі уваги та вважають себе диригентом всього оркестру. "Джокери" природжені артисти, тому люблять грати на публіку. Такі люди не бояться ризику, але не терплять конкуренції "на сцені". Вони гарні бізнесмени, але дуже емоційні та принципові. "Джокер" буде ідеальним начальником для тих, хто любить працювати в команді та орієнтуватися на результат.
Що робити: щоб мати справу з "Джокером", в жодному разі не конкуруйте з ним за популярність і затребуваність серед інших. Ви все одно програєте та зіпсуєте відносини в колективі. Висока ймовірність того, що лідер , який потребує слави й визнання, просто виживе вас з робочого місця. Крім того, такі люди звикли самі диктувати правила гри, тому не варто робити щось наперекір. Замість того щоб починати боротьбу за роль "прими", спробуйте з ним домовитися, визнавши його першим.
Як вести себе з начальником "Господарем"
Окремої уваги заслуговує тип керівників, які вважають своїх підлеглих приватною власністю. Ми звикли називати їх тиранами та нетактовним кровопивцями. Нерідко люди, що мають за честь працювати з "Господарями", регулярно скаржаться на них друзям і родичам. Для такого начальника нормальною практикою є телефонувати працівникам пізно ввечері або на вихідних, даючи чергові завдання. Він не знає поняття відпустки або особистого часу, тому не соромиться тривожити працівника в будь-який час і в будь-якому місці. Він рідко буває задоволений результатом, постійно вимагаючи від підлеглих все більше й більше. Найчастіше ці люди самі є знедоленими трудоголіками і не уявляють, що хтось може жити по-іншому.
Що робити: найбільше від начальника "Хазяїна" страждають м'які особистості, яким складно сказати "ні" або відстояти власну точку зору. В результаті вони змушені сидіти допізна на роботі або брати завдання додому. Щоб не перетворити своє життя на одну суцільну роботу без сну і відпочинку, необхідно відразу встановити межі і не боятися відмовити начальнику. Якщо ви регулярно отримуєте пізні дзвінки від боса, можливо, є сенс просто не брати трубку, коли за вікном глибока ніч або вихідний день.
Як вести себе з начальником "Діячем"
Гучний, владний, енергійний і всюдисущий - такого начальника не можна сплутати ні з ким іншим. Він завжди знаходиться в потрібному місці і в потрібний час, чітко ставить завдання і вимагає їх негайного виконання. Ця людина з легкістю поставить на місце навіть самого сміливого та не дасть поблажки за жодних обставин. Більшості працівників лише його голос здатний вселити жах, не кажучи вже про особисту зустріч.
Що робити: як працювати з такою "бойовою машиною", коли він не дає нікому спокійно зітхнути? Якщо ви дорожите своїм місцем, постарайтеся орієнтуватися чітко на результат, якого від вас вимагають, не розпорошуючись на додаткову емоційність і не чекаючи від нього "людяності". Ваше завдання - виконувати поставлені перед вами зобов'язання. Все інше повинно залишитися за кадром.
Як вести себе з начальником "Серденько"
Цей тип є серцем і душею компанії. Він завжди підтримує працівника та піклується про комфортне робоче середовище. Людські цінності підносить вище за все інше, намагаючись якомога краще висловити свою турботу про кожного працівника.
Що робити: перше, чим ви повинні запастися, працюючи з таким начальником, це терпінням приймати його турботу. Переведіть рішення робочих завдань у формат тет-а-тет, так начальнику буде легше сконцентруватися на безпосередній задачі, з якою ви прийшли. Так само ви можете підносити свої ідеї щодо поліпшення роботи компанії, будьте впевнені, що "серденько" обов'язково вислухає вас і візьме до уваги все сказане.
Ці 5 типів начальників є найпоширенішими, з якими доводиться працювати більшості з нас. Тому, щоб налагодити стосунки зі своїм керівником, зверніть увагу на його характер, звички та психологічні потреби.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5685
5001
116
5
132
7
115
1
Робота в Великій Олександрівці
122
3
117
2
115
3
184
27
143
18
111
3
113
3
120
7
199
31
113
3
353
83
114
4
115
5
169
14
136
14
117
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Херсоні складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 12175 грн.
Hitjob.ks.ua
- 7848 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...