Труднощі адаптації на новій роботі

Перехід на нову роботу викликає подвійні почуття. З одного боку, це ентузіазм: попереду цікаві завдання, новий колектив і привабливі перспективи. З іншого боку, це стрес і сумніви: чи впораюся я зі своїми обов'язками, наскільки гармонійно впишуся в колектив, чи вдасться налагодити стосунки з керівництвом? Статус новачка вимагає незвичайних дипломатичних здатностей, терпіння й уміння приймати зважені рішення. Винагородою слугує розширення професійних обріїв і нові можливості для кар'єрного зростання.

Труднощі адаптації

При надходженні на нову роботу корисно усвідомити необхідність адаптації. Має сенс запастися терпінням і дати собі установку: не робити поспішних висновків. Багато новачків, стикнувшись з першими труднощами, втрачають бажання боротися. Проходить місяць, інший - і новоспечений співробітник знаходить підходящий привід, щоб звільнитися з компанії. Така манера поведінки зовсім не виправдана. На будь-якому місці роботи на початку виникають труднощі. У більшості випадків має сенс почекати ще трохи, доклавши зусиль для подолання труднощів - і ситуація приходить у норму.

На час адаптації звичайно доводиться забути про комфорт. Потрібно бути готовим до ненормованого робочого дня, «плаваючої» перерви або її відсутності, до того, що доведеться пристосовуватися, дивитися, слухати та вникати. Всі ці нюанси корисно враховувати вже в той момент, коли ви замислюєтеся про пошук нової роботи. Якщо ви психологічно не готові до труднощів адаптації - можливо, для змін зараз не найкращий час.

Робота над помилками

Шлях професійного становлення в кожної людини свій, а ось багато помилок, які роблять новоспечені співробітники, є типовими:

· Трапляється так, що на співбесіді співробітникові обіцяють масу перспектив. Реальна ситуація виявляється менш райдужною: і можливостей для просування менше, і бонуси не такі істотні. У багатьох фахівців мотивація в цьому випадку падає, вони починають виконувати обов'язки абияк. А звідси й до звільнення близько.

Порада: обійнявши посаду, у кожному разі проявляйте сумлінність. Якщо умови роботи вас не влаштовують, обговорюйте їх з керівництвом або шукайте іншу роботу.

· Співробітник ще до закінчення випробного терміну піднімає питання про підвищення зарплати. Роботодавець навряд чи віднесеться прихильно до такого повороту подій.

Порада: Налаштуйтеся на те, що протягом випробного терміну вам потрібно показати себе з кращого боку. Це пріоритетне завдання. Створювати для себе більше вигідні умови має сенс пізніше, коли роботодавець зрозуміє, що дійсно зацікавлений у вашій персоні.

· Новачки часто проявляють або надмірну впевненість у собі, або її нестачу. У першому випадку співробітник намагається зробити переворот місцевого масштабу: критикує існуючі методи роботи та пропонує свої. Протилежна ситуація - коли новачок нервує та боїться виявити ініціативу.

Порада: знайдіть золоту середину. Перш ніж критикувати існуючі порядки, покажіть, що маєте право про них судити. Але не бійтеся висловлювати свою думку; головне, щоб вона була обґрунтованою.

Універсальні рекомендації

· Як правило, кожному новачкові виділяють «куратора» - досвідченого фахівця, який вводить нового співробітника в курс справи. Якщо в організації відсутня система адаптації, то куратора доводиться шукати самостійно - просто придивіться до людей і інтуїтивно виберіть того, хто, як вам здається, не відмовить у допомозі. Коли ви почнете демонструвати перші успіхи, подякуйте вашому наставникові й взагалі всім, хто надавав вам підтримку.

· Кожному новачкові здоровий глузд підказує, що потрібно не лише впоратися з обов'язками, але й вписатися в колектив. Тут дуже важливі дріб'язки. На початку постарайтеся не виділятися своїми звичками на тлі старожилів.

· Новачкові часто дістається не найзручніше місце в кімнаті та не найкращий комп'ютер. Якщо почуваєте, що вас намагаються потіснити, скажіть про це прямо, але без агресії, краще в жартівливій формі. Один із самих нерозумних варіантів поведінки - поскаржитися на підступи колег керівництву.

Не лайте себе за помилки - на випробному терміну вони неминучі хоча б тому, що ви ще не ввійшли в курс справи. Визнайте недоліки та демонструйте відверте прагнення підвищити ефективність своєї роботи в доступному для огляду майбутньому.

За матеріалами «CMC»

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад