Телефонна розмова з роботодавцем: правила успіху

Експерти стверджують, що навіть дуже досвідчений працівник відчуває незручність, маючи намір зателефонувати зовсім незнайомій особі. Скористайтеся нашими порадами:

Переборю та зателефоную.

Острах телефонної розмови. Від цього страждають в більшому або меншому ступені всі, хто мав хоча б один раз негативний досвід спілкування по телефону (можливо, вам неввічливо відмовили в проханні або просто нагрубили, можливо, по телефону вам часто повідомляли неприємні новини). Не часто (це стосується людей, які покладаються на зорові сприйняття) джерелом остраху є проста відсутність зорових образів при розмові: людина не може уявити собі, як виглядає співрозмовник і це викликає в неї почуття тривоги. Для зняття цього стану корисно уявити собі, що ваш співрозмовник сидить прямо перед вами. Наділіть голос співрозмовника «тілесною оболонкою», уявіть, як він виглядає, і звертайтеся вже безпосередньо до нього. Для подолання почуття незручності, що виникає перед важливою розмовою з незнайомцем (роботодавцем), необхідно, насамперед,... розслабитися. Влаштуйтеся зручніше, закрийте очі та сконцентруйтеся на дзвінку. Не квапитеся з відповідями, стежте за подихом. Постарайтеся уявити, що розмовляєте з найближчою та дорогою людиною. До речі, це може вам допомогти під час будь-яких ділових дзвінків.

Для чого це потрібно або маленькі хитрощі.

Дослідження показують, що при фізичній напрузі голос чоловіків звучить роздратовано та монотонно, а голос жінок - емоційно та невиразно. Розмовляючи по телефону, намагайтеся побудувати бесіду як при особистій зустрічі: якщо ви жестикулюєте під час розмови, якщо вам властива рухлива міміка, не змінюйте собі. Емоційність додасть вашому голосу довірчості, а жестикуляція зніме напругу. Якщо необхідно, щоб голос звучав показнішим, розмовляйте по телефону стоячи. Це в буквальному значенні слова підніме ваш авторитет і загострить розум. Цю тактику варто застосовувати тоді, коли доводиться відстоювати свою позицію. Якщо ж ви хочете, навпаки, показатися перед співрозмовником натурою м'якою або творчою, «розваліться» у кріслі. Посміхайтеся! Посмішка додасть голосу бадьорості.

Сценарій телефонної розмови з роботодавцем.

Перш, ніж набрати телефонний номер, добре продумайте хід вашої розмови. Як тільки ви скажете те, що вам треба було сказати, закінчуйте розмову та прощайтеся. Заздалегідь подбайте про те, щоб чистий аркуш паперу та ручка (а надійніше олівець), виявилися на відстані витягнутої руки. Якщо це ваша перша розмова з роботодавцем і вам ще важко перебороти хвилювання, скористайтеся начерками тез майбутньої розмови. Обов'язково привітайтеся та представтеся. Поясните причину свого дзвінка та повідомте, з ким би ви хотіли переговорити з даному приводу. Скажіть, на яку посаду ви претендуєте та впевніться, що роботодавець або HR-менеджер одержав ваші документи. Домовтеся про співбесіду (погодьте дату та час). Уточніть імена та прізвища людей, з якими вам потрібно буде зв'язатися, їхні номера телефонів, факсів, електронні адреси. Обов'язково подякуєте співрозмовника за надану увагу та попрощайтеся. Пам’ятайте, що розмова повинна бути короткою та змістовною.

«Розмова» з автовідповідачем.

Вам відповів автовідповідач? Не губіться та не кидайте трубку. Обов'язково залишіть повідомлення. Наприклад, скажіть, що хотіли б уточнити, чи одержав роботодавець ваше резюме, довідатися більш докладну інформацію про вакансію. Тільки не забудьте представитися та залишити свій номер телефону. І не чекайте відповіді, автовідповідач -неважливий співрозмовник.

Не засмучуйтеся, якщо з першого разу виявите пробіли у своїх риторичних навичках: досвід завжди приходить з практикою. Чим більше ви зробите телефонних дзвінків, тим природніше та впевненіше будете себе почувати.

Щасти вам!

Джерело: Севастопольський міський центр зайнятості.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад