Головні тенденції українського ринку праці

У першому півріччі 2013-го найпростіше було знайти роботу фахівцям з продажу та айтішникам. На загальне підвищення зарплат пішла тільки кожна п'ята компанія. Про це свідчать результати дослідження, яке для Forbes провели міжнародний кадровий портал HeadHunter та консалтингова компанія Hudson. 
Учасники ринку сходяться на думці: 2013 рік був складніше попереднього. Найважче довелося В2С компаніям, будівельним, фармацевтичному та готельно-ресторанному бізнесу, а також важкій промисловості. У цих сферах компанії набирали тільки ключових фахівців, а скорочення склали від 5 до 25%.
Набагато краще себе почували автомобільний бізнес, IT-сфера й агрокомплекс: там майже не звільняли співробітників. У двох останніх галузях штат розширювали 32% і 33% компаній відповідно. Ця тенденція, прогнозують експерти, збережеться і в наступному році.
Найбільш затребуваними, як і раніше, були фахівці з продажу. Їх бракує в автобізнесі, фармацевтичному, аграрному та будівельному секторах. Айтішників в основному шукали профільні компанії (75% заявок), рідше - банки та агрофірми (30%).
Загальне підвищення зарплат цього року провели 22% компаній, майже стільки ж (21%) виплачували надбавки найефективнішим співробітникам. У 2014-му більше платити тим, хто показує відмінні результати, готові третина роботодавців.
Щоб компенсувати відсутність зростання зарплат, багато компаній вводять програми додаткової нематеріальної мотивації. «Це може бути регулярне підвищення кваліфікації співробітників, скасування дрес-коду, запровадження гнучкого графіка роботи», - каже Марина Маковій, генеральний директор «HeadHunter Україна». У 2013 році число мотиваційних програм збільшила третина компаній. У наступному, згідно з прогнозами, наголос на них зроблять банки й агрохолдинги.
Чекати відкриття нових вакансій в майбутньому році не варто нікому, крім зайнятих в IT-сфері та фармацевтиці: майже половина цих компаній планує розширення штату. Решта збираються скорочувати витрати, а вакансії заміщати за рахунок ротації персоналу.
Без роботи, втім, не залишаться молоді фахівці: цього року їх працевлаштовували 80% компаній. У наступному цей показник зросте. Важливий нюанс - чим більше компанія, тим активніше вона приваблює молодь: у 90% міжнародних корпорацій є програми стажування та вакансії початкового рівня. «Системні західні компанії, особливо в секторі FMCG (AB InBev, BAT, JTI, Procter, Kraft foods, Unilever, Philip Morris), вже багато років проводять програми відбору стажерів з талановитих випускників. Від 50 до 70% молодих фахівців залишаються працювати в компанії після закінчення стажування», - розповідає Ілона Шарова, директор Hudson Ukraine. Щоправда, зайняти перспективні вакансії непросто: у деяких корпораціях конкурс доходить до 300 осіб на місце.
Підвищити шанси отримати хорошу роботу може правильна активність в Інтернеті. Згідно з дослідженням, 80% невеликих компаній перевіряють інформацію про претендентів у соцмережах. Майже третина з них звертають увагу на відповідність постів корпоративній етиці, і трохи менше половини таким чином хочуть більше дізнатися про потенційного співробітника. Олексій Юрченко, генеральний директор Hudson в Центральній і Східній Європі, згадує, що в Словаччині не так давно компанія відкликала пропозицію про роботу, прочитавши блог потенційного працівника у Twitter.

forbes.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад