Переділ адмінпослуг
Мова йде про створення центрів надання адміністративних послуг – ЦНАП. Це такі офіси, де громадяни повинні отримувати необхідні послуги держави, не бігаючи від паспортного стола до райдержадміністрації.
За державним задумом, така ініціатива повинна зберегти українцям літри здорової крові. Це, мовляв, позбавить їх від необхідності займати о п'ятій ранку черги у трьох різних місцях, щоб отримати один нещасний державний папірець.
Зараз на темі адмінпослуг любить піаритися віце-прем'єр Олександр Вілкул. "До 1 січня 2014 року в усіх містах обласного значення та райцентрах мають бути створені центри надання адміністративних послуг, що працюватимуть за принципом "єдиного вікна". Вже створено 120 таких центрів, всього їх має бути 684", – заявив він.
Як зазначала прес-служба чиновника, адмінпослуги включатимуть в себе реєстрацію юридичної особи та фізособи-підприємця, витяги з держреєстру прав на нерухоме майно або витяги з державного земельного кадастру.
Також урядовці передбачили створення порталу адмінпослуг. Він повинен стати офіційним джерелом інформації про їх надання та дозволить користувачам завантажувати і заповнювати в електронній формі необхідні заяви.
6 березня прем'єр Микола Азаров доручив Мінекономрозвитку прискорити внесення на розгляд Кабміну, зокрема, переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які повинні надаватися через новостворені центри.
І відомство Ігоря Прасолова таки прискорилося. За повідомленням інформаційних джерел, минулої середи на засіданні уряду повинен був розглядатися перелік державних послуг, які надаватимуться у єдиних центрах.
Зараз важко сказати, чи погодився уряд з пропозицією МЕРТ – на сайті Кабміну відповідне рішення серед ухвалених відсутнє. Тож урядовці або відправили документ на доопрацювання, або опублікують його пізніше.
За задумом Мінекономрозвитку, перелік адмінпослуг повинен набрати чинності з 1 січня 2014 року, коли будуть створені єдині центри. Які ж послуги будуть отримувати там громадяни, і чим це їм загрожує?
Все й одразу
Аби не перевантажувати читача казенною термінологією, слід звернутися одразу до висновку щодо цього документа урядового Департаменту фахової експертизи.
"Серед найбільш затребуваних громадянами послуг – видача паспорта громадянина України та паспорта для виїзду за кордон, реєстрація актів цивільного стану, місця проживання, нерухомого майна, юридичних та фізичних осіб-підприємців, земельних ділянок, оформлення документів щодо транспортних засобів і права ними керувати".
Тобто в один офіс приходитимуть наречені, охочі поїхати за кордон, підприємці і водії. Навіть страшно уявити, що трапиться, коли всі вони стануть в одну чергу. Втім, левовій частині урядовців не страшно. Хоча, згідно з тим же експертним висновком, низка відомств висловила свої зауваження до ініціативи Мінекономіки.
Щоправда, знайшлося міністерство, яке не погодилося з майже гумовим переліком послуг майбутніх центрів. Це, як не дивно, Мін'юст.
Ще 4 квітня колишній міністр Олександр Лавринович написав Прасолову великого листа. Визнаний майстер юридичної казуїстики, якого називають ледь не архітектором абсолютної влади Януковича, виявив дива піклування про громадян. Він прямо написав, що проект Мінекономрозвитку не може бути погоджений.
"Проектом пропонується включити до переліку адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, послуги, що надаються через органи "Укрдержреєстру", а саме:
- реєстрація (легалізація) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, державної реєстрації засобів масової інформації та інформаційних агентств;
- державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та надання витягу з Державного реєстру прав;
- державна реєстрація шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, прізвища та по-батькові, внесення змін до актових записів цивільного стану", – йдеться у листі пана Лавриновича.
"Сьогодні функціонує 115 центрів надання адміністративних послуг. Водночас відповідно до наказу Міністерства юстиції сьогодні функціонує 583 реєстраційні служби управлінь юстиції.
Зазначене свідчить, що система територіальних органів Міністерства юстиції та утворених ним реєстраційних служб є більш розгалуженою та наближеною до суб'єктів звернення, ніж центри, а отже, надання зазначених адміністративних послуг через центри не забезпечує головної мети їх функціонування – доступності (наближеності) та зручності отримання адміністративної послуги до суб'єкта господарювання".
Далі пан Лавринович перераховує всі юридичні вади: починаючи від проблем з реєстрацією шлюбу і закінчуючи труднощами при реєстрації об'єднань громадян.
Екс-міністр прийшов до невтішного висновку.
"Запропонована проектом надмірна концентрація повноважень службових осіб однієї установи в такій корупціогенно чутливій сфері як надання адміністративних послуг у поєднанні з неврахуванням специфіки низки реєстраційних процедур може призвести до ускладнення реалізації прав та законних інтересів громадян, пов'язаних із здійсненням державної реєстрації і як наслідок створить умови для виникнення корупційних відносин, що є неприпустимим".
"З урахуванням наведеного пропонуємо доповнити проект постанови положенням щодо надання адміністративних послуг державними реєстраторами Укрдержреєстру, в тому числі у приміщеннях адміністративних центрів до 1 січня 2015 року", – зазначив Олександр Лавринович.
Треба сказати, що адмінпослуги за будь-якої влади були й залишаються величезною годівницею, за доступ до якої йде вічна війна між державними відомствами, приватними фірмами та окремими чиновниками.
В Україні створена ціла тіньова система. Наприклад, якась довідка коштує 10 грн, але її можна отримати лише у спеціальному віконці у третю середу першого місяця другого півріччя з 15:00 до 16:30. Якщо пощастить встигнути у черзі із 150 охочих.
Якщо потрібно терміново і безболісно – ласкаво просимо до якоїсь фірми, яка навіть привезе цю довідку додому. Однак вже не за 10 грн, а за 150. І так з усім: з реєстрацією підприємств, з отриманням витягів, з оформленням паспортів.
Звісно, з цього подорожчання держбюджет зазвичай отримує лише офіційний платіж – ті самі 10 грн із 150-ти. Куди йде все інше? Частина залишається приватній фірмі як заробіток, інша частина йде начальнику реєстраційної служби, який забезпечує видачу "термінових" довідок "правильним" клієнтам.
Вірогідно, створення "прокладки" між чиновниками і громадянами призведе до формування нової корупційної мережі "причеп" і ще однієї черги з "правильних" клієнтів, «яким треба терміново». Однак мережа формуватиме потік до іншого кабінету. Як ілюстрація – ще одна цитата з експертного висновку щодо проекту МЕРТ.
"Основні зауваження зацікавлених органів:
- невизначеність на рівні закону вичерпного переліку адміністративних послуг;
- недостатня розгалуженість системи центрів надання адміністративних послуг;
- відсутність коштів, необхідних для організації надання відповідних послуг в центрах надання адміністративних послуг;
- відсутність в адміністраторів центрів надання адміністративних послуг необхідних знань та практики роботи в окремих сферах надання адміністративних послуг;
- надання адміністративних послуг через адміністраторів центрів надання адміністративних послуг призведене до збільшення строку, необхідного для надання відповідної послуги.
Зазначені зауваження головним розробником відхилено, зважаючи на необхідність виконання поставленого президентом України завдання".
Коментар прес-служби Мінекономрозвитку
На виконання статті 12 Закону України "Про адміністративні послуги", пункту 81.3 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128/2013, та низки доручень Президента України і Прем’єр-міністра України Мінекономрозвитку було підготовлено та 14.06.2013 внесено на розгляд Кабінету Міністрів України доопрацьований разом із зацікавленими органами проект постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центр надання адміністративних послуг".
Проектом передбачається затвердити перелік адміністративних послуг територіальних органів центральних органів виконавчої влади, які в обов’язковому порядку будуть надаватися через центри надання адміністративних послуг.
Перелік налічує 55 адміністративних послуг, що надаються 7 центральними органами виконавчої влади, а саме:
1) Державною міграційною службою (9 послуг);
2) Держземагентством (10 послуг);
3) Держархбудінспекцією (3 послуги);
4) Державною реєстраційною службою (27 послуг);
5) Державтоінспекцією (3 послуги);
6) Держгірпромнаглядом (1 послуга);
7) Державною службою з надзвичайних ситуацій (2 послуги).
Включення до переліку адміністративних послуг саме цих органів передбачено Національним планом дій на 2013 рік, оскільки вони є найбільш запитуваними громадянами та суб’єктами господарювання.
Крім того, додатковими пунктами (56, 57) переліку передбачено надання в дозвільних центрах, що є складовими частинами центрів надання адміністративних послуг, адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності та прийняття декларацій відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства.
Проектом постанови передбачається встановити, що вона набуває чинності з 01.01.2014.
Після затвердження цього переліку відповідні послуги будуть включені органами, що утворили центри надання адміністративних послуг, до переліку послуг, які надаються через центри надання адміністративних послуг.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5684
5001
116
5
132
7
115
1
Робота в Великій Олександрівці
122
3
117
2
115
3
184
27
143
18
111
3
113
3
120
7
199
31
113
3
353
83
114
4
115
5
169
14
136
14
117
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Херсоні складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 15167 грн.
Hitjob.ks.ua
- 7848 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...