Представляємо "Профорієнтаційний діловий щоденник школяра" на 2011/2012 навчальний рік

Державним центром зайнятості спільно з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України розроблено новий «Профорієнтаційний діловий щоденник школяра». Відповідно до його концепції та змістовного наповнення, щоденник розрахований на учнів 7-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів з метою формування у ранньому віці майбутніх випускників уявлення про власну відповідальність за своє майбутнє, свідомий вибір професії та життєвий шлях. Через розважальні, інформаційні та інтерактивні творчі завдання він дає молоді уявлення та початкові знання про світ праці та кар’єри; допоможе у ранньому віці напрацювати низку корисних навичок, що стануть запорукою вірного вибору професії в майбутньому.


На сьогодні найбільш прогресивним засобом комунікації визнано так звані «соціальні мережі» – сайти в мережі Інтернет, що дозволяють користувачам створювати власні сторінки, демонструючи свою індивідуальність у різних формах та спілкуватися, в якості «альтер его», що відображено у певному профілі користувача.

Ця концепція спілкування близька молодим людям, в тому числі і школярам, незалежно від того, в сільській чи міській місцевості вони проживають і може бути ефективно використана з метою привернення уваги до професійної орієнтації.

У редакції «Профорієнтаційного ділового щоденника школяра» 2011 року профорієнтаційну складову викладено у вигляді соціальної мережі майбутніх професіоналів «МЕРЕЖА ПРОФІ».

Концептуальні особливості:

· «рівний-рівному» – читач отримує інформацію від героїв, які близькі йому за віком, говорять його мовою та цілком можуть жити на сусідньому подвір’ї, при цьому не вимагають обговорювати такі «дорослі» та «нудні» теми, як професія, робота, зарплата. Всі герої зайняли своє місце у професійному житті та наочно демонструють вже сформований «Профіль у світі Профі», власним прикладом запрошуючи не відставати та замислитись над майбутнім вже сьогодні.

· «гіпер-посилання» – інформація у щоденнику викладена таким чином, що зустрівши посилання на будь-який термін, особистий профіль «героя» чи інше, читач за допомогою графічного «посилання» може перейти на відповідну сторінку. Профіль читача заповнюється за таким же «перехресним» принципом – читач повертається до сторінки, що систематизує його особистісну інформацію знову і знову.

· «твоя думка важлива» – більшість розділів щоденника надають можливість написати короткий коментар, викласти власну думку з того чи іншого приводу. Тематика професії не залишить байдужим майже нікого, а необхідність коментувати такі питання примушує замислитись та обговорити їх у родині чи колі друзів.

· «гендерна, професійна та мовна гармонія» – профілі героїв у щоденнику (10 героїв) рівномірно розподілені за: статтю героїв – 5 хлопчиків та 5 дівчаток, професійним спрямуванням – по 2 представники для кожного типу професій, мовою викладення – 5 україномовних та 5 російськомовних героїв, відповідно до регіону, де вони мешкають.

Слід зазначити, що всі розділи видання відповідають певним стандартам, а саме.

1. Обов’язкові сторінки відповідають вимогам галузевого стандарту ДСТУ 79.009.004:2004

2. Вказівки з ведення щоденника – Вказівки з ведення щоденника учнем форма А.1 (згідно з галузевими стандартами).

3. Викладачі з предметів – Обов’язковий додаток А.3 (згідно з галузевими стандартами).

4. Розклад уроків – Обов’язковий додаток А.4 (згідно з галузевими стандартами).

5. Робочі сторінки щоденника оформлені у відповідності до вимог галузевого стандарту (додаток А.5-А.6) - Щоденник включає 78 робочих сторінок, що відповідають 39 навчальним тижням (п. 5.8 галузевого стандарту).

6. Відомості про навчальні досягнення учня – Обов’язковий додаток А.7 (згідно з галузевими стандартами).

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад