Звільнення через молодість

Напевно, найбільш неприємний "робочий момент" - звільнення, особливо, якщо це відбувається не за власним бажанням. Сплесків емоцій не уникнути. Почуття розгубленості може розхитати ваші нерви.

Як правило, це трапляється під час або після закінчення випробного терміну. Якщо співробітника звільняють у цей проміжок, швидше за все, причина полягає в тому, що він не прижився в новому колективі. Юридичні претензії в цьому випадку практично виключені, якщо, звичайно, роботодавець при звільненні не порушив трудове законодавство.

Молодий співробітник - жертва №1

Жертвою скорочень можна стати й через несприятливу кон'юнктуру. Як показала остання економічну кризу, під скорочення потрапляють у першу чергу співробітники з мінімальним стажем роботи.

Однак навіть якщо криза вже позаду, це ще не привід розслаблюватися. Новачок у будь-якій компанії перебуває під пильною увагою товаришів по службі. Некоректна поведінка, спалахи люті та лихослів'я можуть стати об'єктивними причинами для "вигнання" новачка. Однак не завжди причини настільки очевидні. Новий співробітник може, навіть не здогадуючись про існування негласних правил у колективі, стати їхнім злісним порушником.

Візьмемо конкретний приклад. Російськомовний фахівець влаштувався на роботу в німецьку компанію. У нього відмінна освіта та декілька років досвіду роботи в компанії з ієрархічною структурою керування. Його новий роботодавець - консалтингова компанія, де прийнято працювати в невеликих групах. Керівник проекту очікує від нового співробітника самостійних рішень. Однак молодий фахівець, який звик виконувати вказівки начальства, продовжує не діяти.

Спроби змінити ситуацію мають непослідовний характер, і через чотири місяці парубок одержує повідомлення про звільнення. Але ж цей сценарій можна було змінити ще на самому початку. Головне - працювати на випередження, задавати запитання на тому етапі, коли ще не пізно переглянути власну поведінку.

"Відсвяткуйте" звільнення

Якщо звільнення все-таки не вдалося уникнути й вас поставили перед фактом, це ще не привід для відходу по-англійському, не прощаючись. Ви можете "відзначити" цю подію у вузькому колі колег, з якими вам приємно було працювати. Зрозуміло, не варто влаштовувати святкову вечірку з нагоди вашого відходу. Однак у неформальній обстановці за келихом вина ви можете спробувати з'ясувати справжню причину звільнення. Можливо, ваші колеги мають у своєму розпорядженні більш конкретну інформацію. Ідучи, не варто "спалювати мости", постарайтеся зберегти гарні відносини з колишніми колегами.

Звільнений співробітник має право зажадати рекомендаційного листа, що свідчить про те, як він працював, чим конкретно займався, що характеризує його як фахівця та колегу. Перш ніж іти з цією вимогою до свого вже колишнього роботодавця, краще зробити заготівлю та скласти текст за всіма правилами. Дотримуйтеся принципу об'єктивності при складанні цього документа. Не виключено, що роботодавець виявить бажання написати рекомендаційний лист самостійно. У цьому випадку важливо наполягти на тому, щоб ви ознайомилися з текстом листа заздалегідь, щоб у вас була можливість внести зміни, якщо це буде необхідно.

Візьміть тайм-аут, але не занадто довгий

Звільнення - це привід зробити паузу. Якщо ваші фінансові можливості це дозволяють, відправтеся без зволікання у відпустку. Два тижні - мінімальний строк, що необхідний, щоб отямитися після неприємного потрясіння. Напевно допоможе й родина. Питання, чому саме ви стали жертвою скорочення та що зробили не так, задавайте не собі, а своїм друзям і знайомим. Обговорюйте цю проблему з ними. Прийшовши до тями, постарайтеся якнайшвидше знайти якщо й не роботу, то хоча б місце для стажування. Тоді при подальшому працевлаштуванні вам буде легко переконати нового роботодавця в тому, що ви не втрачали часу марно та зуміли пережити цю втрату без особистої трагедії.

Звільнення, як і криза, - це початок нового етапу. Важливо підійти до нього, усвідомивши свої колишні помилки. Безумовно, найкраще, якщо вам удасться уникнути цього. Проходячи співбесіду, потрібно задавати питання, щоб прояснити для себе, які внутрішні правила діють у компанії:

- що для керівництва являє найбільшу цінність?

- як повинні поводитися учасники групових проектів?

- хто в компанії є прикладом?

- яка поведінка може викликати негативну реакцію?

- наскільки тісно співробітничають між собою різні відділи?

- яких результатів очікують від співробітника на даній позиції?

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад